فرودگاه بین المللی آبادان

فرودگاه بین المللی آبادان

سامانه کمک ناوبری DVOR/DME فرودگاه آبادان عملیاتی شد 

تاریخ انتشار: 
4/06/1392

 
مدیر فرودگاه آبادان از عملياتي شدن سامانه کمک‌ناوبری DVOR/DME  اين فرودگاه با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد ریال خبر داد.
 
به گزارش روابط‌عمومي فرودگاه آبادان، محمدرضا رضایی با اعلام این خبر گفت: با عملیاتی شدن سامانه کمک ناوبری DVOR/DME، سامانه VOR/DMEخاموش و از مدار خارج می‌شود.
وی افزود: با این اقدام، طرح‌های تقرب پرواز براساس سایت کمک ناوبری DVOR/DME جهت هر دو باند 32 و 14 فرودگاه اجرا می‌شود.
رضایی خاطرنشان کرد؛ در حال حاضر عملیات پروازی با توجه به طرح‌های تقرب سایت DVOR/DME انجام می‌شود.
وی تصریح کرد: این سامانه اطلاعاتی حداقل تاثیرپذیری نسبت به موانع و ساخت و سازهای اطراف سایت را داراست و قادر است فاصله دقیق هواپیما تا ایستگاه زمینی را در اختیار خلبان قرار دهد.
وی گفت: اعتبار 15 میلیارد ریالی این پروژه به صورت مشارکتی از محل اعتبارات شرکت مادر تخصصی فرودگاه‌های کشور و سازمان منطقه آزاد اروند تامین شده است.
مدیر فرودگاه آبادان در ادامه گفت: عملیات جانمایی، نصب و راه‌اندازی این سیستم توسط کارشناسان و متخصصان شرکت فرودگا‌ه‌های کشور انجام شده است.

 




:
:
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

پیشگفتار

فرودگاه آبادان در زمره اولین فرودگاههای کشور است که در سال 1320 توسط شرکت ملی نفت ایران احداث شده است. این فرودگاه در ضلع شرقی جزیره آبادان در موقعیت جغرافیایی 48 درجه و 13 دقیقه و 42 ثانیه طول شرقی و 30 درجه و 22 دقیقه و 16 ثانیه عرض شمالی در زمینی به مساحت 372/66 هکتار واقع گردیده است که از شرق و جنوب به شهر آبادان به فاصله 10 کیلومتر تا مرکز شهر، از شمال به خرمشهر و از غرب به رودخانه اروند و مرز کشور عراق منتهی می شود. کمترین فاصله فنس این فرودگاه تا مرز عراق 1800 متر در جنوب فرودگاه موقعیت باند 32R واقع گردیده است.
امکانات وب
Google

در اين سایت
در كل اينترنت